Boris Van den Eynden (Antwerpen 1984) die dit jaar de categorie Innovatieve Kunstkritische Praktijken van de Prijs voor de Jonge Kunstkritiek won. Hij is onder verschillende namen actief om zijn uiteenlopende praktijken beter te onderscheiden. Als grafisch ontwerper (hij studeerde aan de Werkplaats Typografie van ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten Arnhem) werkt hij samen met Lieven Van Speybroeck onder het pseudoniem Oliver Ibsen. Als kunstenaar is hij actief als het duo Evelin Brosi & Elvis Bonier om performances en installaties te presenteren. Brosi & Bonier performden en exposeerden ondermeer in Extra City (Antwerpen), S.M.AK. (Gent), Centrale Fies (Dro), M HKA (Antwerpen), Tyson (Keulen), De Player (Rotterdam), De Brakke Grond (Amsterdam), Beursschouwburg (Brussel) en de Nor Middelheim (Antwerpen). Daarnaast is hij schrijver en uitgever, (ex-)radiomaker en groepslid van Borokov Borokov, CUNTST en Laat Maar. Boris Van den Eynden rondde een doctoraat af aan de KULeuven/LUCA School of Arts en is sinds twee jaar gastprofessor aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen. In zijn doctoraatsproject ‘Word in Process’ en het daarbij aansluitende proefschrift ‘Het Surrationeel Emancipatieplan van de Tekstverwerker’ ging hij na in welke gevallen tekstomgang met behulp van computers kan worden begrepen als poëtische activiteit. Van hem is oa‘Stilleven Lam, Stilleven Kip’, een werk dat gaat over tijd en duur, braden en garen. Het is een figuratief-abstract digitaal werk waarin een verzameling blokjes onderling gecombineerd wordt en eindeloos opnieuw omschakelt.”